Рассказ на белорусском языке про дружбу 6 класс

Сказки

Сочинения о дружбе учащихся 5-6 классов

Сочинения о дружбе учащихся 5-6 классов

Дружба современного человека отличается от дружбы наших бабушек и дедушек. Раньше дружили дворами или целыми улицами, проводя вместе с друзьями целые дни. Современные люди дружат в основном с теми, с кем работают, учатся или более часто встречаются в определённых местах.

Молодёжь основную часть своего времени проводит в Интернете, добавляя к себе в «друзья» тех людей, которых они не знают и не общаются с ними. Вся дружба ограничивается комментариями на фотографии и их оценками.

Современному человеку либо некогда дружить либо ему повезло, и у него есть друг, с которым он может делиться секретами, получать и оказывать поддержку. Но, как правило, у современных людей есть только временные хорошие знакомые.

Остапова Дарья, 5А класс

В дружбе мы учимся хранить верность данному слову, избавляемся от эгоизма. Сочувствуем чужому горю и радуемся чужой радости. Мы становимся чище и добрее.

Кабанова Елизавета,5А класс

Фаткуллин Руслан,5А класс

Друзья играют большую роль в моей жизни, ведь без них нам было бы очень скучно. Можно представить такую ситуацию: тебе очень грустно, у тебя проблемы, не с кем поговорить, а если у тебя есть друзья, то они могут поднять тебе настроение, развеселить.

С друзьями можно сходить погулять, пригласить их в гости. Повеселиться, поделиться секретами. Если твой друг настоящий, то он поможет в беде, поддержит в трудную минуту. Если ты хочешь проверить друга – верный он или нет? Когда ты попадёшь в беду, то верный друг поможет. Иметь друзей – это здорово! И я тоже нашла подругу, которой могу доверить тайны и положиться на неё в трудной ситуации. С ней мы дружим почти 9 лет. Все говорят про нас: « Не разлей вода!»

Кознова Дарья, 5Б класс

В моей жизни дружба играет очень важную роль. Я даже представить себе не могу человека, у которого нет друзей. Друг – это человек, который даст совет, поможет в трудной ситуации, поддержит в любой момент. Думаю, люди, у которых нет друзей очень одиноки. Дружба в моей жизни очень важна, ведь я сама очень дружелюбный человек.

Чернышова Яна, 5Б класс

Дружба – одна из самых важных вещей в жизни каждого человека. «Старый друг лучше новых двух»,- гласит русская пословица. Дружба нужна всем, даже тем, кто это отрицает. Дружба должна быть настоящей, а не фальшивой. Друзья должны ценить твою дружбу, соответственно, и я сам ценю их дружбу.

Дружба строится на доверии. Друзья должны помогать друг другу в трудных ситуациях, выручать. Роль дружбы в моей жизни – это быть хорошим другом для моих друзей и близких мне людей.

Слово «дружба» имеет много значений. Для меня дружба означает что – то объединённое. Дружба между людьми – это единое. Они рассказывают друг другу свои секреты. Доверяют, помогают и никогда не предают. Настоящая дружба всё – таки существует. Иногда кажется, что вот с этим человеком я буду дружить вечно, а он тебя предаст или ещё что – то. Это называется фальшивая дружба. Она точно не настоящая. Бывают ещё такие люди, которые дружат из-за чего-то. Например, у этого человека много денег, я должен с ним дружить или «она крутая», я хочу быть в её компании. Это тоже фальш. У меня друзей немного. Но есть тот друг, которому я вполне доверяю, знаю, что он меня всегда поддержит, никогда не предаст. Ищите своих друзей повсюду, они рядом и ждут вас.

Читайте также:  Рассказ про свою маму 4 класс

Скорлупкина Алина, 6В класс

Если бы на земле настоящей дружбы не было бы, то во всём мире царили погром и война. Но настоящая дружба в наше время явление редкое. Можно казаться лучшим другом, но не быть им. Настоящая дружба – это прежде всего уверенность в том, что человек, которого ты считаешь своим другом, не оставит и не предаст тебя в трудную минуту, будет держать в тайне то, что ты ему доверил!

Вот это самое главное в настоящей дружбе для меня! Настоящий друг никогда не посоветует ничего плохого и будет стараться сделать всё, чтобы тебе было лучше. Вот раньше дружба была искренней, а сейчас что? Сейчас очень мало людей, которые умеют по – настоящему дружить. Они как вымирающий вид! Раньше была дружба « один за всех и все за одного». Я считаю, что дружбу надо хранить. Конечно, если она есть!

Щетинкина Александра, 6В класс

Что такое дружба? Это счастье, это радость. Только настоящему другу можно рассказать тайны и не бояться, что он проболтается. От друга можно услышать критику в свой адрес и не обидеться. Ведь лучше выслушать урок друга, чем его потерять. В наше время настоящую дружбу встретишь нечасто. Но а если ты её все-таки встретил, оберегай и защищай. Ведь, теряя друзей, мы теряем и себя.

Каким должен быть друг? Верным, добрым, терпеливым, готовым всегда помочь, поддержать в трудную минуту. Настоящая дружба пройдёт через года и станет только крепче.

Источник

Урок по белорусской литературе Цена дружбы (6 класс)

специалист в области арт-терапии

Дзяржаўная ўстанова адукацыі

“ Cярэдняя школа № 22 г. Барысава ”

АПІСАННЕ ВОПЫТУ ПЕДАГАГІЧНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ

Урок па беларускай літаратуры ў 6-ым класе

(паводле апавядання Алены Васілевіч “Сябры”)

Разумовіч Святлана Іванаўна,

настаўнік беларускай мовы і літаратуры

Тэма. Цана дружбы (паводле апавядання Алены Васілевіч “Сябры”)

Мэта: стварыць умовы для пашырэння ведаў вучняў пра апавяданне як літаратурны жанр; развіваць уменне вызначаць эпізоды, важныя для характарыстыкі герояў, адказваць на праблемныя пытанні паводле твора, аналізаваць паводзіны і ўчынкі галоўных герояў, уяўляць прачытанае, падбіраць вобразы-сімвалы; выхоўваць пачуццё адказнасці, упэўненасці ў тым, што дружба – бясцэнны скарб.

Читайте также:  Рассказы о профессиях для дошкольников 5 6 лет

Тып урока: урок замацавання ведаў, уменняў і навыкаў (праз праектны метад)

Абсталяванне: музычныя запісы, падручнік, літаратурныя сшыткі, карткі з пытынням і заданнямі, ватман, алоўкі, смайлікі для рэфлексіі, мультымедыйная ўстаноўка, карткі ацэнкі ўменняў і навыкаў

І. Арыенціровачна-матывацыйны этап

1. Арганізацыйны момант

2. Стварэнне псіхалагічнага настрою ( Падрыхтоўка вучняў да стварэння праектаў. )

Гучыць музыка да песні “Сапраўдны сябра” Б. Савельева

Ці пазналі вы песню? (песня “Сапраўдны сябра”). Нагадайце словы(Дружба крепкая не сломается, не расклеится от дождей и вьюг.)

Гэтыя словы напісаў М. Пляцкоўскі, але яны так прыгожа гучаць і па-беларуску ( чытаю верш у перакладзе А. Церашковай)

Ён заўжды са мной, лепшы сябра мой.

Хоць далёка ён – нават і тады

Мы пасварымся – і памірымся,

не разлі вада” доўгія гады.

Вось што значыць добры сябра назаўжды!

Сябра выручыць, разам справімся,

Зможам выбрацца мы з любой бяды.

Ў кепскую хвіліну ён падставіць спіну,

Вось што значыць добры сябра назаўжды!

3. Праверка дамашняга задання

Вам трэба было дома падабрацьі выпісаць у літаратурны сшытак прыказкі пра дружбу і сяброў.

Вучані зачытваюць прыказкі (Дружба мацней за каменныя сцены.

Чалавек без сябра што ежа без солі. Прыяцеля за грошы не купіш.

4.Мэтавызначэнне (вызначэнне мэты праектаў)

Каго можна назваць сапраўд ным сябрам? (чалавек, да якога можна звярнуцца ў любы час; гэта чалавек, які раздзеліць з вамі не толькі нейкія турботы, але і парадуецца за вашы поспехі)

Сёння мы з вамі працягваем размову пра сапраўдных сяброў, пра дружбу; высветлілі, што гаворыць пра гэта народная мудрасць. Як вы думаеце, на якое галоўнае пытанне мы павінны сёння на ўроку адказаць?

(Што такое сапраўдная дружба? (З апорай на апавяданне А.Васілевіч “Сябры”) )

Прапаную вам пленна папрацаваць у творчых групах стварыць і абараніць праект на адну з прапанаваных тэм.

ІІ. Выкананне творчых праектаў у групах

Вучні падзелены на тры групы: даследчыкі, аналітыкі і эксперты (ацэньваюць прэзентацыю, гатовы праект)

Этапы выканання праектаў:

1.Планаванне : прапаную выбраць адну з тэм і пытынні, адказы на якія дапамогуць у пастаноўцы мэты і выкананні праекта, размеркаваць работу паміж удзельнікамі групы

1.Законы дружбы. (аналітыкі)

Заданне групы: на аснове тэктсу стварыць і скасці законы дружбы ў сціслымі даступнымі. трапнымі выразамі

2.Грыша і Лёня – сапраўдныя сябры.(даследчыкі)

Заданне групы: даказаць, што значыць:” добры сябра назаўжды”

Заданне групы: вызначыць крытэрыі ацэнкі работы іншых груп (адпаведнасць заданню, паўнату адказаў, уменне працаваць у групе), вывучыць матэрыял, які мог быць выкарыстаны для выканання праектаў.

2. Даследванне: прапаную працаваць з тэкстам твора А. Васілевіч “Сябры”, абапіраючыся на пытанні картак, з загадзя падрыхтаванымі дома загатоўкамі (прыказкамі і прамаўкамі, выказваннямі пра дружбу ), якія былі знойдзны пры выкананні дамашняга задання.

Пытанні на картках:

Чаму пра Лёню Саўчанку і Грышу Міхневіча казалі, што іх вадой не разальеш? (Сядзелі за адной партай. Жылі на адной кватэры. Звярталіся адзін да другога па дапамогу.)

Читайте также:  Пословицы которые подходят к сказке золушка

Што адбылося паміж хлапчукамі ў школе? Якім паказвае сябе Грыша? (Грыша атрымаў горшую, чым Лёня, адзнаку, хаця лічыўся лепшым вучнем. Паводзіў ён сябе ганарыста, пагардліва, вінаваціў Лёню.)

Як Лёня трапіў у бяду. (Грыша не пачакаў Лёню па дарозе дадому, і Лёня заблукаў у цёмным заснежаным лесе.)

Як выявіў сябе Грыша? Чаму? (“Ён не бачыў, як садзіўся адпачываць Лёня. Ім кіравала крыўда.)

Ці можам мы сказаць, што Грыша кінуў сябра ў бядзе? (Не. Ён не глядзеў на сябра, каб паказаць сваю крыўду, але яму стала страшна – азірнуўся: стаў непакоіцца за Лёню, хутка пабег па дапамогу дамоў.)

Ці правільна зрабіў Грыша, калі пабег дадому, каб расказаць дарослым, што здарылася? (Так. Сам ён мог бы заблукаць у лесе і не дапамог бы сябру.)

Як сябе паводзяць бацькі Грышы і Лёні, калі дазналіся, што Лёнька не вярнуўся разам з Грышам дадому? Ці пакаралі хлопчыкаў бацькі? (Грышу пакаралі толькі яго бацькі, а Лёневы нават не папракнулі).

Да чаго мог прывесці ўчынак Грышы? (Лёня мог загінуць)

3. Ацэнка прамежкавага выніку праектаў у групе (аналіз і абагульнене ) перад абаронай. (Вучні самастойна даюць ацэнку гатоўнасці праектаў, дапрацоўваюць афармленне)

5. Праца экспертнай групы (Лічым: праеты ўдалымі таму, што…, можна было выкарыстаць… і г. д. ) нагадваю, што ацэнка павінна быць станоўчай.

6.Падвядзенне вынікаў усёй працы ў цэлым

Ці знайшлі вы адказ на пытанне: ”Што значыць быць сапраўдным сябрам?” Што было самым цікавым у вашай працы?(працаваць разам, знаходзіць вытрымкі з тэксту, ацэньваць работу груп )

Давайце вызначым, што хацела сказаць сваім творам Алена Васілевіч. (Сяброўства – дапамога, крыўда, радасць за друга, шчасце, павага, дараванне, узаемаразуменне)

ІІІ. Кантрольна-рэфлексійны этап

Стварэнне сумнага і вясёлага смайлікаў.

Выстаўленне і каменціраванне адзнак.

Запаўненне картак ацэнкі ўменняў і навыкаў

Знаходзіць патрэбныя вытрымкі ў тэксце

Правільна адказваць на пытанні

Ацэньваць сваю работу і работу іншых

ІV. Этап вызначэння і фармулёўкі дамашняга задання

Падрыхтаваць вуснае паведамленне на тэму: “Сапраўдны сябар – гэта …”, або “Мой лешы сябра”.

Номер материала: ДБ-278107

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Познавательное и интересное