Сценарии сказок для начальной школы
Сценарии для постановок на уроках английского языка или внеклассных мероприятиях.
Сценарии написаны максимально упрощённым языком и могут быть использованы на 1-3 годах обучения английскому языку. Тексты снабжены подробными комментариями сценических действий, списком действующих лиц и необходимого реквизита. Тексты для скачивания представляют собой раздаточные материалы для учащихся (без подробных комментариев).
The Musicians of Bremen
Посмотреть видео можно здесь
Персонажи:
Хозяин Осла (Master)
Осёл (Donkey)
Пёс (Dog)
Кот (Cat)
Петух (Rooster)
Разбойники (Robbers)
(Хозяин выводит на сцену Осла, обращается к зрителям.)
Master: Look at my donkey. It was good and strong. It could carry heavy bags with flour. But now it is old. It can’t work. (обращаясь к Ослу) Go away!
(Хозяин уходит. Осёл разводит руками)
Donkey: What shall I do. I’ll find a new house.
The Turnip
Персонажи:
Дед (Grandpa)
Бабка (Granny)
Внучка (Granddaughter)
Собака (Dog)
Кошка (Cat)
Мышка (Mouse)
Можно добавить перснонажей (других домашних животных) в зависимости от количества учеников. Их реплики будут аналогичными репликам собаки и кошки.
Реквизит: костюмы персонажей, игрушечная лопата, лейка, можно использовать большое изображение репки, сделанное из ватмана и гимнастического обруча (жмите на картинки, чтобы прочитать описание).
The Elephant’s Child
Посмотреть видео можно здесь
Сказка значительно адаптирована и переделана для начальной школы. Содержание сильно отличается от оригинала, написанного Киплингом.
Персонажи:
Слонёнок (Elephant)
Обезьяна (Monkey)
Жираф (Giraffe)
Змея (Snake)
Крокодил (Crocodile)
Птичка (Bird)
Реквизит: костюмы персонажей.
Можно добавить перснонажей (например, бегемота и страуса) в зависимости от количества учеников. Их реплики будут аналогичными репликам обезьяны и жирафа.
(Слонёнок выходит на сцену, представляется.)
Elephant: Hello! I’m an elephant. Look! I’ve got a little nose.
(Появляется обезьяна, слонёнок машет ей, здоровается.)
Elephant: Oh, It’s a monkey!… Hello, Monkey!
Monkey: Hello, Little Elephant!
Elephant: (с любопытством) What does the crocodile have for dinner?
Monkey: (Подносит палец к губам, призывая слонёнка замолчать, говорит сердито.) Sh-h-h-h! Go away!
Little Red Riding Hood
Посмотреть видео можно здесь
Персонажи:
Красная Шапочка (Girl)
Мама (Mum)
Бабушка (Granny)
Волк (Wolf)
1 Охотник (Man 1)
2 Охотник (Man 2)
Реквизит: корзинка (с любым содержимым, изображающим еду), стулья и покрывало (изображающие кровать), подушка (съеденная бабушка), искусственные цветы, игрушечные ружья, костюмы персонажей.
(Красная Шапочка выходит на сцену, обращается к публике)
Girl: Hello! I’m Little Red Riding Hood. (выходит Мама) And this is my Mum.
Mum: Go to your Granny. (протягивает девочке корзинку с едой) Give her the cake and the pot of butter.
The Little House
Посмотреть видео можно здесь
Персонажи:
Мышка (Mouse)
Лягушка (Frog)
Кролик (Rabbit)
Лиса (Fox)
Волк (Wolf)
Медведь (Bear)
Реквизит: домик (на ватмане, с большим окном, в которм видны все персонажи), костюмы персонажей.
Сценарий также удобно использовать для кукольного театра.
Эта сказка удобна тем, что можно убирать или добавлять перснонажей в зависимости от количества участников. Можно добавить других животных, например, белку, ежика или ящерицу.
(Мышка подходит к домику)
Mouse: Oh! What a nice house! (стучит) …Knock-knock! …Who lives in the house?(заглядывает внутрь) … Nobody! I think I’ll come in.
The Little Red Hen
Посмотреть видео можно здесь
Персонажи:
Курочка (Hen)
Собака (Dog)
Кот (Cat)
Утка (Duck)
Цыплята (Chicks)
Реквизит: Пять зёрен (бобы или крупная фасоль), детская лопатка или совок, лейка, игрушечная мышь, скалка, пирог (можно использовать упаковку из-под торта), костюмы персонажей.
Эта сказка удобна тем, что можно убирать или добавлять перснонажей (цыплят) в зависимости от количества участников.
(Курочка представляется)
Hen: Hello! I’m a hen. I’ve got three friends.
The Gingerbread Man
Посмотреть видео можно здесь
Персонажи:
Дедушка (Grandpa)
Бабушка (Granny)
Пряничный человечек (Man)
Кролик (Rabbit)
Волк (Wolf)
Медведь (Bear)
Лиса (Fox)
Реквизит: костюмы персонажей.
Можно варьировать количество перснонажей (от которых убегает пряничный человечек) в зависимости от числа участников.
(Дедушка поглаживает себя по животу)
Grandpa: Oh, I’m hungry!
Granny: I’ll make a gingerbread man.
Grandpa: Good idea!
Сценарии сказок для постановки мини-спектаклей на английском языке.
Выбрав с помощью детей сценарий, вы сможете организовать любое внеклассное мероприятие по предмету. Также можно использовать как КСК или для работы в языковом лагере для малышей.
Просмотр содержимого документа
«Сценарии сказок для постановки мини-спектаклей на английском языке.»
The Elephant’s Child
Персонажи:
Слонёнок (Elephant)
Обезьяна (Monkey)
Жираф (Giraffe)
Змея (Snake)
Крокодил (Crocodile)
Птичка (Bird)
(Слонёнок выходит на сцену, представляется.)
Elephant: Hello! I’m an elephant. Look! I’ve got a little nose.
(Появляется обезьяна, слонёнок машет ей, здоровается.)
Elephant: Oh, It’s a monkey!… Hello, Monkey!
Monkey: Hello, Little Elephant!
Elephant: (с любопытством) What does the crocodile have for dinner?
(Обезьяна подносит палец к губам, призывая слонёнка замолчать, говорит сердито.)
Monkey: Sh-h-h-h! Go away!
(Слонёнок обиженно отходит в сторону. Обезьяна уходит со сцены. Появляется жираф, слонёнок машет ему, здоровается.)
Elephant: Oh, look! It’s a giraffe! … Hello, Giraffe!
Giraffe: Hello, Little Elephant!
Elephant: What does the crocodile have for dinner?
(Жираф подносит палец к губам, призывая слонёнка замолчать, говорит сердито.)
Giraffe: Sh-h-h-h-h! Go away!
(Слонёнок обиженно отходит в сторону. Жираф уходит со сцены.)
Elephant: (разочарованно разводит руками, пожимает плечами) Nobody wants to tell me.
(Появляется птичка, машет крыльями, обращается к слонёнку.)
Bird: Hello, Little Elephant!
Elephant: Hello, Bird! What does the crocodile have for dinner?
Bird: Go and ask the crocodile!
Elephant: And where does he live?
Bird: (указывает вдаль крылом) Near the big-big river.
Elephant: Thank you! Goodbye!
Bird: Goodbye!
(Слонёнок обращается к крокодилу, с некоторого расстояния.)
Elephant: Hello, Crocodile! What do you have for dinner?
(Крокодил манит слонёнка, прикладывает руку к уху, притворяясь, что не слышит.)
Crocodile: Come here, Little Elephant. I can’t hear you.
(Слонёнок подходит вплотную к крокодилу.)
Elephant: What do you have for dinner?
Crocodile: Today I’ll have a little elephant for dinner!
(Крокодил хватает слонёнка за нос.)
Elephant: Ouch! Let me go!
Snake: Can I help you?
Elephant: Yes, please!
(Змея хватается за слонёнка, помогает ему тянуть.)
Snake: Pull! Pull! Pull!
Elephant: Oh!
(Змея уходит со сцены. Слонёнок делает круг по сцене (возвращается домой). Появляются обезьяна и жираф.)
Monkey: (удивлённо, обращаясь к жирафу, указывая на слонёнка) Look! The little elephant!
Giraffe: (удивлённо) He’s got a long nose!
(Слонёнок показывает обезьяне и жирафу, что он может делать своим хоботом.)
Elephant: Look, Monkey! I can eat bananas! Look, Giraffe! I can eat grass!
Monkey: (Удивлённо, с завистью.) Oh, it’s a very good nose!
Giraffe: Who gave you the nose?
Elephant: The crocodile did!
Monkey: (Обращаясь к жирафу.) Let’s go to the crocodile. I want a long nose, too.
Giraffe: OK, let’s go. Goodbye, little elephant!
(Обезьяна и жираф уходят со сцены.)
Elephant: (Машет им вслед.) Goodbye!
Сценарии сказок
Reader’s Theater Scripts and Plays
There are more than 400 scripts. Please take a look at Page 2 and Page 3
The narrator is not included in the number of characters in each playscript.
1. Cinderella. 7 characters. Author: Brothers Grimm.
2. The Spirit Inside The Bottle. 3 characters. Author: Brothers Grimm.
3. The Mice Wedding. 10 characters ( animal characters: Mice)
5. The Good Man and His Son. 6 characters. Author: Aesop Fable. Moral Value: We can not always do what people want us to do. We can´t please everybody because there will always be someone who will not agree with us. Don´t listen to other people’s gossip.
8. The Mousetrap. 7 characters – animal characters: Mouse, Chicken, Lamb, Cow
9. The Tree and the Woodcutter. 8 characters – (animal characters: Rabbit, Bird, Dove). Moral Value: Respect for Nature
11. The Princess and The Frog /The Golden Ball. 4 characters (animal characters: Frog). Author: Jacob and Whilhelm Grimm
12. The Blind Men and the Elephant. 8 characters – (animal characters: Elephants)
13. A Crazy Story. 8 characters – (animal characters: wolf, pigs)
17. Little Red Riding Hood. 3 characters (animal characters: wolf). Author: Brothers Grimm.
22. Los Tres Cochinitos Contra el Virus A-H1N1. 27 y mas personajes. Author: K I D S I N C O
23. The Stork and The Fox. 2 characters. Author: Aesop Fable. Moral: One bad turn deserves another.
26. Cinderella. 9 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
28. A Man, His Horse, and His Dog. 3 characters. Author: A Folktale from Egypt.
29. Mary, The Hen. 9 characters. Author: An Old English Folktale.
31. Jack and the Beanstalk. 4 characters. Author: English Fairy Tale – Unknown.
32. It’s My Looks! 2 characters. Author: K I D S I N C O
33. The Tale of Petter Rabbit. 7 characters – (animal characters: Rabbits)
34.Chicken Little. 6 characters – (animal characters: Chicken, Hen, Duck, Goose,Turkey, Fox) Author: African
38. The Emperor´s New Clothes. 10 characters or more. Author: Hans Christian Andersen
39. The Nightingale.5 characters. Author: Hans Christian Andersen
43. The Princess and the Pea. 4 characters. Author: Hans Christian Andersen
44. Rapunzel. 5 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
45. Medusa and Athena. 7 characters. Author: Greek Myth
46. The Old Witch. 3 characters. Author: Brothers Grimm
47. Mother Hulda. 6 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
48. The Three Little Pigs. 6 characters – (animal characters: Pigs, Wolf). English Fairy Tale by Joseph Jacobs. Moral: When you do a job, do it good. Moral Value: Patience, Hard Work, Perseverance.
50. Brother and Sister. 7 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
51. The Wolf and the Seven Kids. 9 characters (animal characters: Wolf, Goats). Author:Jacob and Whilhelm Grimm
52. The Three Billy Goats Gruff. 4 characters (animal characters: Goats)
53. The Fisherman and His Wife. 3 characters. (animal characters: Fish) Author: Jacob and Whilhelm Grimm
57. Twenty Five Rubies. 4 characters. Moral Value: Integrity
58. The Black Plate. 4 characters. Moral Value: Honesty
59. The Gift of Pearls. 5 characters. Moral Value: Humility
61. The Elephant and The Dog. 6 characters. (animal characters: Dog, Elephant) Author: Jakata Tale
62. The Stone Soup. 10 characters. Author: Grimm Brothers. Moral Value : Cooperation
64. The Power of Rumour. 7 characters (animal characters: Hare, Lion, Parrot, Monkeys, Tigers, Elephants) Moral: Check a rumour before acting on it.
67. The Golden Swan. 4 characters. (animal characters: Swan)
70. Independencia de Mexico. 6 characters or more. Author: Marco Antonio Fernandez
73. Ernest´s Party. 3 or more characters. (animal characters: Elephant, Monkeys)
74.Why the Bear’s Tail is Short. 4 characters. (animal characters: Fox, Bear)
75. How Jack Went to Seek His Fortune. 6 characters. (animal characters; Cat, Dog, Goat, Bull, Rooster)
76. The Swineherd. 7 or more characters. Author: Hans Christian Andersen
78. Tikki Tikki Tembo. 5 characters. Author: Chinese Folktale
79. The Story of Stone Soup. 11 characters or more. Author: Brothers Grimm
80. Grateful Prince. 9 or more characters (animals characters: Horse, Cow)
81. King Midas. 3 characters. Author: Greek Myth
83. Camila and Her Brothers. 11 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
84. The Quails. (animal characters: Quails)
85. The Little Tree. (animal characters: Goat)
86. Snow White. 14 characters. Author: Jacob and Whilhelm Grimm
87. The Haunted House. 15 characters. By Miss Xochitl
89. The Hill On Fire. 14 characters. Author: Celtic Fairy Tale
90. Thanksgiving Day. 17 characters. Author: K I D S I N C O
91. The Wizard of Oz. 12 characters. (animal characters: Lion). Author: L. Frank Baum.
92. La Revolucion Mexicana. 5 and MORE characters. Author: Marco Antonio Fernandez Diaz.
93. Beauty, The Bull. 3 characters. (animal characters: Bull) Moral Value: Respect. A Folkktale from Bhutan.
94. A Fable. 12 characters. (animal characters: Cat, Fox, Squirrel, Bear, Cow, Donkey, Elephant, Tiger, Lion, Leopard, Camel). By Mark Twain
95. The Fisherman. 7 or more characters. Moral Value: Gratitude. Albanian Folktale
96. A Christmas Carol. 16 characters. By Charles Dickens
97. The Nativity. 16 or more characters. Author: K I D S I N C O
98. Babushka. Characters 17 or more. A Folktale from Russia. A Christmas script with the Three Wise Man.
99. The Little Match Girl. 9 characters. By Hans Christian Andersen. A Christmas or New Year Playscript.
100. The Fairy´s New Year Gift. 3 characters. By Emilie Poulsso.
101. The Selfish Giant. 17 Characters. Author: Oscar Wilde
102. The Three Magic Gifts. 6 characters. A European Folktale
103. Pandora´s Box. 11 characters. Author:Greek Myth
104. Theseus and the Minotaur. 6 characters. Author: Greek Myth
105. The Little Mermaid. 11 characters – (animal characters: Shrimp, Fish)
106. The Drying Tree. 2 characters (animal characters: Squirrel) – Moral Value: Respect for nature, Gratitude
108. Pinocchio. 9 characters – animal characters: fox, cat. Author: Carlo Collody. Moral Value: Truthfulness
109. The Little Red Hen. 5 characters – animal characters: red hen, pig, cat, dog, turkey. Moral Value:Hard work.
110. The Guest of Honor. 3 characters. Moral Value: Respect, Tolerance. Author: Turkish Folktale
111. The Old Man and His Grandson. 4 characters. Moral Value: Respect. Author: Brothers Grimm
112. The Greedy Sister. 4 characters. Moral Value: Love, Generosity. Author: Folktale from Spain
113. Truth and Lie. 4 characters. Moral Value: Do what is right. Author: Greek Folktale.
114. Aladdin. 8 characters. Author: Middle Eastern Folktale.
115. The Promise. 10 characters. Author: French Short Story. Moral Value: Loyalty
116.Jesus Trial. 10 and more characters. Author: K I D S I N C O. Moral Value: Humility. An Easter playscript.
117. The Prince and the Pauper. 6 and more characters. Author: Mark Twain. Moral Value. Kindness
118. Hansel and Gretel. 5 characters. Author: Grimm Brothers. Moral Value: Autonomy
119. King Arthur and the Witch. 10 characters. Author: Popular Folktale. Moral Value: Friendship, Loyalty
120. El Hombrecito de Pan de Jengibre. 8 personajes (Personajes de animales: vaca, cerdo, caballo, perro, zorro). Cuento Popular.
121. The Secret Room. 8 and more characters. Author: Bulgarian Folktale. Moral Value: Experience, Love, Wisdom.
123. Los Tres Cochinitos. 8 personajes. Autor Desconocido
124. Echo and Narcissus. 5 characters. Author: Greek Mytholocy.
125. God´s Cell Phone. 3 characters. Author: K I D S I N C O. Moral Value: Love
126. Tin Soldier. 13 characters. Author: Hans Christian Andersen
127. Mount Semsi. 15 characters. Author: Brothers Grimm.
128. The Honest Woodcutter. 3 characters. Author: Jean de La Fontaine
129. Sleeping Beauty. 15 and more characters. Author: Brothers Grimm
130. Snow White. 11 characters. Author: Brothers Grimm
131. The Pied Piper of Hamelin. 24 and more characters (crowd, soldiers, children). Moral Value: Keep a Promise. Anti-Values: Betrayal and Greedy. Author: Brothers Grimm
132. The Just Judge. 6 characters. Author: Leo Tolstoi
133. Fortune and the Greedy Man. 2 characters. Author: Popular Folktale. Moral: If you are too greedy you end up with nothing.
134. I Want My Mother Back. 6 characters. A playscript for Mother’s Day.
135. Rabotity. 14 characters. Folktale from Madagascar. Moral: We are all strong. But there is always someone stronger than us. It is better to respect everybody.
136. The King and the Wise Man. 5 characters. Author: Unknown. Moral: It is not WHAT you say, but HOW you say it that counts.
3 characters. Popular Folktale.
138. Fearless John. 10 characters. By Brothers Grimm.
139. The King`s Ring. 4 characters and more (king soldiers, enemy soldiers, crowd). Author: Budhist Short Story.
140. Sinbad. 3 characters. Traditional Arabic Story.
141. Scrooge – Un Cuento de Navidad. 16 personajes. Por Charles Dickens.
142. The Little Bunnies Go Shopping. 4 characters. By K I D S I N C O. An Easter Playscript.
143. Rumpelstilskin. 4 characters. By Brothers Grimm.
144. Tom Thumb. 12 characters. By Brothers Grimm.
145. The Shoemaker and the Elves. 7 characters. By Brothers Grimm
146. Alice `s Adventures in Wonderland. 19 and more characters. By Lewis Carroll.
147. Empty Tomb. 4 characters. By Four Canonical Gospels.
148. Peter and The Wolf. The Boy Who Cried Wolf. 7 characters. Author: Aesop Fable. Moral: People will not trust liers, even if they say the truth. Script about lying.
149. The Three Little Pigs. 5 characters. By Joseph Jacobs. Moral: When you do a job, do it good. Moral Value: Patience, Hard Work, Perseverance.
150. Little Red Riding Hood. 5 characters. By Brothers Grimm.
151. The Goose Girl. 9 characters, By Brothers Grimm.
152. Half Blanket. 3 characters. Author: Old Irish Folktale. Moral: Treat Others as you Would Like to be Treated. Respect Others. A playscript for Father´s Day.
153. It Can Be Too Late. 6 and more characters. A playscript for Father´s Day.
154. Peter Pan. 9 and more characters. By J.M Barrie.
155. Beauty and The Beast. 5 characters. Popular European Folktale.
157. Snow White. Funny Script. 11 characters. Author: Brothers Grimm.
158. George Gets Swine Flu. 4 characters. Author: K I D S I N C O
159. Grandmother`s Memories. 2 characters. Author: K I D S I N CO
160. The Brave Taylor. 4 characters. Author: Brothers Grimm
161. Frau Trude. 4 characters. Author: Brothers Grimm. Moral Values: Obedience, Respect.
162. The Three Stones. 2 characters. Author: An Arabian Folktale. Moral Values: Faith, Hope, Charity.
163. Helen Keller. 5 characters. Author: K I D S I N C O
164. The Enchanted Palace. 3 characters + crowd. Author: A Folktale from India.
165. The Empty Box. 7 characters. Author: Unknown. Moral Value: Generosity
Сценарии сказок на английском языке
специалист в области арт-терапии
Сценарии сказок на английском языке. 1-2 классы.
Для ребенка участие в драматизации сказок и театральных играх – всегда праздник. Театральная деятельность вносит разнообразие в жизнь ребенка, дарит ему радость. Главная цель при обучении иностранному языку – формирование коммуникативных речевых навыков и умений. Именно в рамках спектакля, в игровой форме создаются ситуации, когда в условиях, максимально приближенных к действительности, младшие школьники могут использовать изученный языковой материал, создается возможность для проявления фантазии детей, импровизации. Дети с большим удовольствием участвуют в постановках, придумывают что-то новое, участвуют в изготовлении костюмов и декораций, показывают сказки родителям и гостям. Особенно детям нравиться показывать сказки маленьким зрителям из детского сада. Дети с восторгом приходят в родной детский сад, в который они ходили малышами, они приходят туда не в качестве гостей, а в качестве артистов. Детям очень важно почувствовать себя взрослыми, показать своим воспитателям и младшим воспитанникам чему они научились в школе. Участие в постановке сказок помогает сохранить интерес к изучаемому языку, повышает эффективность обучения.
WHO WAS THAT WHO SAID “MEW”?
По мотивам сказки «Кто сказал «мяу»?
Little Puppy : Bow-wow-wow. Hello! I’m a little puppy. My name is Bim. (Зевает).
Из домика выбегает котенок. Обращается к детям.
Little Kitten: Mew-mew-mew. Hello! I’m a little kitten. My name is Pussy.
Look! Puppy is sleeping. ( Котенок поет песенку ).
Little puppy, little puppy,
Morning bells are ringing,
Morning bells are ringing:
Little Puppy: Who is there? Who said “ mew ”?
Смотрит под столом, под кроватью. Выбегает во двор. Во дворе он встречает петуха.
Little Puppy: Hello! I’m glad to see you.
Rooster: Hello! I’m glad to see you.
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Little Puppy: Can you say anything else?
Rooster: Oh, no, only “cock-a-doodle-doo”.
Little Pig: Hoink-hoink.
Little Puppy: Hello! I’m a little puppy. Who are you?
Little Pig: I’m a little pig. Hello!
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Little Pig: Oh, no. I can hoink: hoink-hoink-hoink.
(Поросенок, утята и цыплята поют песенку).
Old McDonald has a farm,
On his farm he has some ducks,
With a quack-quack here
And a quack-quack there,
Old McDonald has a farm,
On his farm he has some pigs,
With a hoink-hoink here
And a quack-quack there,
Old McDonald has a farm,
On his farm he has some chickens,
With a chick-chick here
And a chick-chick there,
Little Puppy: Can you say anything else?
Little Pig: No! I can only hoink.
Ducks: We can quack.
Chickens: We can only chick. Good-bye!
Little Puppy: Good-bye!
Котенок опять говорит «мяу». Щенок принимается рыть землю. Навстречу выбегает мышонок.
Mouse: I’m a mouse. Hello!
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Mouse: Pee-pee-pee. Who said “mew”? I’m afraid. Pee-pee-pee.
Мышонок пугается и убегает. Вдруг у собачьей будки кто-то говорит «мяу».
Little Puppy : There he is! (Щенок подкрадывается к собачьей будке).
Hello! Was that you who said ‘mew”?
(Из будки появляется голова собаки).
Собака рычит, выбегает из будки. Щенок убегает и прячется под куст. Котенок опять говорит «мяу». Щенок видит на цветке пчелу. Подбегает к ней и хочет её схватить.
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Рыба ничего не отвечает и уплывает. На камне сидит лягушка. Она смеемся над щенком.
Frog: Croak-croak-croak! Fish can not speak!
Little Puppy: Was that you who said “mew”?
Щенок грустный идет домой и ложится на коврик, закрывает глаза. Вдруг опять слышит: «Мяу». Он вскакивает и видит котенка.
Little Kitten: Sh-sh-sh. Fr-fr-fr.
Little Puppy: Was that you who said “mew’?
Little Kitten: Yes, mew-mew.
Little Puppy: Who are you?
Little Kitten: I’m a little kitten.
Little Puppy: I’m a little puppy. Let’s be friends.
Little Kitten: Let’s.
(Все герои сказки и поют песню).
The more we are together,
The more we are together,
The happier we are.
For your friend is my friend
And my friend is your friend.
The more we are together
The happier we are.
По мотивам сказки «Лисичка со скалочкой».
Опушка леса. Лиса сидит на пеньке и плачет. Она занозила лапу. Мимо идет ёжик с корзиной яблок.
Hedgehog (Идет и поет песенку):
Good morning to you,
Good morning, good morning,
I’m glad to see you.
Hedgehog: Good morning, Fox!
Fox ( сквозь слёзы ): Good morning, Hedgehog!
Hedgehog: Fox, why are you crying?
Ёжик «выдергивает» из спины иголку и вытаскивает занозу.
Fox: Thank you, Hedgehog. Thank you very much.
Hedgehog: Not at all. Good bye, Fox!
Fox: Good bye, Hedgehog!
Ёжик идет дальше и поет свою песенку.
Fox (кричит) : Hedgehog, stop! Give me my splinter. I need it.
Hedgehog: I have no splinter. Take an apple.
Fox: Good bye, Hedgehog!
Hedgehog: Good bye, Fox!
Fox: Good morning, Squirrel!
Squirrel: Good morning, Fox!
Fox: I’m glad to see you.
Squirrel: I’m glad to see you too.
Fox: How are you, Squirrel?
Squirrel: Fine, thanks. And how are you, Fox?
Fox: Fine, thank you. Squirrel, may I put my apple into your hollow?
Squirrel: Oh, yes, put the apple. Good bye, Fox!
Fox: Good bye, Squirrel! Good bye!
Белка берет корзинку и убегает собирать ягоду. Лиса оглядывается, достает из дупла яблоко и съедает его. Ждет прихода белки за деревом.
Fox: Squirrel, give me my apple. I want to eat. I’m hungry.
Squirrel ( удивленно ): I have no apple. Take strawberries.
Fox: Good bye, Squirrel!
Squirrel: Good bye, Fox!
Who’s afraid of Big Bad Wolf?
Big Bad Wolf, Big Bad Wolf,
Who’s afraid of Big Bad Wolf?
Волк присаживается на пенек и вытаскивает зайца из мешка. Лиса подкрадывается к волку, пытается подглядеть, что у него в мешке.
Fox: I’m glad to see you.
Wolf: And I’m glad to see you.
Fox: How are you, Wolf?
Wolf: Fine, thank you. And how are you, Fox?
Лиса прикидывается уставшей, зевает.
Fox: Bad, thank you. I’m tired. I want to sleep.
Wolf: Come into my house, please.
Волк приглашает лису в свою нору. Они спят (садятся на корточки). Когда волк засыпает, лиса съедает ягоды, вымазывает ягодами морду волка. Утром лиса просыпается злая.
Wolf: What’s the matter?
Fox: Wolf, you ate my strawberries. I want to eat. I’m hungry.
Wolf (удивленно) : I’m sorry.
Fox: Give me a hare.
Fox ( обиженно ): Good bye, Wolf.
Wolf ( недоумевая ): Good bye, Fox.
Fox: I’m glad to see you.
Bear: I’m glad to see you too.
Fox: How are you, Bear?
Bear: Fine, thank you. And how are you, Fox?
Fox: Bad, thank you. I’m very tired.
Лиса притворяется больной и уставшей.
Bear: This is my house. Come in, please.
Bear: Sit down, please. Let’s have tea.
Fox: Oh, thank you. Let’s have tea.
Медведь приглашает лису в дом. Они сидят за столом и пьют чай. Медведь засыпает. Лиса съедает зайца, хрустит косточками. Медведь это слышит и незаметно подглядывает за лисой. Когда лиса засыпает, он съедает мёд, а в бочонок кладет пчелу. Лиса просыпается злой и будит медведя.
Bear: What’s the matter?
Fox: Bear, you ate my hare. I want to eat. I’m hungry.
Fox: Give me a jag of honey.
Fox ( обиженно ): Good bye, Bear!
Bear ( подсмеиваясь ): Good bye, Fox! Good bye!
Лиса убегает довольная и садиться на пенек, чтобы поесть медку.
Она открывает бочонок. Вылетают пчелы, они бегут за лисой и жужжат.